Mooi congres op mooie plek !

Gister bezocht ik Congres over Social Media in Seats2Meet op Strijp S in het kader van de Brainport Entrepreneurship Week in het kader van de Global Entrepreneurship Week. Eindhoven heeft er een mooie ontmoetingsplek bij! Congres was goed !

De jongens van Prikkelz begonnen, verrassend, erg leuk !

Vervolgens bleek de Eindhovense Wethouder van Economische Zaken Henk Brink nog niet erg bekend met Social Media, wees ie op Open Innovation Festival040, dat we binnenkort gaan hebben.

Jeroen van der Schenk, manager development S2M bracht daarna een mooie introductie van achtergrond en opzet van S2M, maar wees eerst op:
– De Edelman Trust barometer;
– zzp-er is voor hem liever: zp-er, zelfstandige professional; ik vind zin-er van Harold Janssen nog steeds het beste: zelfstandige in een netwerk
– The Crowd, crowdsourcing, -funding en -forcing, welke laatste hij aardig ‘de Schandpaal van de 21-ste eeuw’ noemt
– de ‘Newkids’: Couchsurfing, Pixel hotel, Single Spot Camping, Relay Rides
– het You Tube filmpje van de aangeleerde hulpeloosheid (roltrap lopers die zelf ook ‘stil vallen’, als de roltrap stil valt).
Vervolgens dus over S2M:
– ze mikken op de ‘Long tail’: de grote hoeveelheid kleine gebruikers,
– met een zeer laagdrempelig aanbod:
— niet zalen maar stoelen reserveren,
— tot 24 uur van tevoren kun je kosteloos annuleren;
– belanghebbenden doen zoveel mogelijk zelf het werk:
— klanten boeken en beheren hun boeking zoveel mogelijk zelf,
— leveranciers halen zelf hun ‘bestelling’ op;
– communicatie gaat uitsluitend via Social Media;
– geen kosten aan kleine dingen: gratis
— WIFI,
— koffie/thee,
— lunch; 
– de essentie: asynchrone wederkerigheid !
– de broertjes en zusjes van S2M: Seats2share (over beschikbare plaatsen in de ambtelijk wereld), seats2work (over beschikbare plaatsen op kantoren).

Vervolgens bracht Rog(i)er van Wagtendonk zijn verhaal o.a. over:
– de jonge ondernemersclub van Breda
– Netwerken = andere mensen succesvol maken
– Open Koffie. Open Wine bestaat inmiddels ook
– Personal Branding.

Raymond Hannes bracht een mooi verhaal met veel You Tube filmpjes. Enkele fragmenten:
Be stupid;
– “I am not young enough to know everything” (van Oscar Wilde)
– ‘Socialnomics‘ van Erik Qualman
– ‘Experience economy’ van Prahalad en Ramaswamy 
– “I can be googled, Therefore I am”
– Future Leadership, met The Dancing Guy;
– New leadership: dansers vinden i.p.v. danser zijn
– Old values, New values
zijn MYDIVVI-platform dat binnenkort live gaat.

Vervolgens geven de jongers van Prikkelz een paar prachtige nummers weg. Ze nemen de gehele zaak zeer fraai ‘op de hak’. Om een indruk te geven:
– een filmpje over de APV I cursus
– de Sjaak vd Overschouw creatie was er ook, met zijn 4 V’s-model:
— de 1-ste V van Vertrouwen
— de 2-de V van Veiligheid
— de 3-de V van Vertrouwen
— de 4-de V van Innovatie (Ja!)
– een prachtig filmpje over de Kwekerij van Geluk (van Klavertjes 4) in Helmond
– vervolgens was er een fraaie ‘act’ over de verwenmanipulatie, de emotionele chantage, de geweldspiraal en het vieringsmoment.
Prikkelz zou Prikkelz niet zijn als ze er aan het einde niet nog een model tegen aan gooiden:
het 3 H’s model: Hoofd, Hart en Onderbuik !

Vervolgens waren er een behoorlijk aantal goed bezochte workshops, die het geheel goed afmaakten. Ik bezocht alleen die van Jeroen van de Berg en Rens Drost, over Verkoop stimuleren m.b.v. Twitter. Goed !

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *